vasárnap, május 12, 2013

2013/20. hét

 
Takács Mária:
Magyar vagyok...

Magyar vagyok... és önzőn
Mondom, én magyarnak születtem,
Mert itt ringatták bölcsőm,
És itt élhetek becsületben.

Magyar vagyok... vállalom
Akkor is, ha másnak nem tetszik,
Büszke vagyok... s válaszom:
Büszkeségem egyre növekszik.

Magyar vagyok... és hitem
Erős, mély érzés, nem homokvár.
De nem bízom bárkiben,
Ki tudja, hol az országhatár.

Égbe kiáltom, hallhasd,
Magyar vagyok kicsiny hazámban,
Kell, hogy hangomat hallasd,
Hittem anyámban és apámban.

Ébredjünk fel végre már,
Mert fetrengünk csak rothadásban,
Nézd, mily gyönge kártyavár,
Hát ne segítsd a roskadásban.

A szíved legyen nyitott,
Magyart ne származásban keress,
Nem lehetsz oly bigott,
Hogy jóérzést imával temess.

Magyar vagyok... fogadd el,
Kis hazámban egy érző magyar,
S bár hajónk csak vesztegel,
Várom, hogy végre vihart kavar.

Nincsenek megjegyzések: